sobota 28. ledna 2017

Nemusíme?


Myslím, že většina z nás zaznamenala novou Ria kampaň s názvem Nemusíš. Co na ní říkáte? Já jsem ráda, že se o takových pocitech mluví a že konečně nevypadá menstruace jako nejšťastnější období vhodné k tomu, vzít si bílé kalhoty a jít na party nebo se válet v heřmánku, protože menstruace je přece plná svěžesti. Vzpomínám si, že když jsem TO ve dvanácti dostala, měla jsem hodně rozporuplné pocity a bála jsem se to říct dokonce i mámě. Celou základní školu jsme během "těch dní" chodily s mikinou uvázanou kolem pasu, s tlustou vložkou mezi nohama a nejčastější otázka mezi partou kamarádek byla: "Dobrý?" a druhá jí pak nenápadně koukla na zadek a ukázala palec nahoru. Bála jsem se používat tampony, protože moje máma je nikdy nepoužívala a řekla mi, že jsou jen na plavání a že jinak bych je používat neměla. Když jsem to poprvé zkusila, děsila jsem se, že dostanu toxický šok dřív, než vůbec vyjdu z domu.
Neříkám, že je potřeba se s menstruací "chlubit", hrdě se promenádovat s tamponem v ruce před kolegy v práci a podobně, ale je fajn šířit myšlenku, že TO není tabu.


Na Facebooku se pod tímhle obrázkem rozjela diskuze o tom, proč mít nebo nemít sex během menstruace a jestli se dá nebo nedá otěhotnět. Takže to asi plní svůj účel! Já o tomhle mini článku přemýšlela už delší dobu, ale přišel mi docela zbytečný. Dneska jsem to dostala a je mi vážně mizerně, takže kdy jindy to zmínit, když ne dnes? 

Mimochodem, beru si před ním právě teď Ibalgin ( ví, že jsem to dostala). On: "Tebe bolí břicho?" Já: "Jo!" On: "Ale prosim tě, ty prvničko!" - pleskla bych mu. 





6 komentářů:

  1. Ten můj mi jednou vešel na záchod, když jsem si vyměňovala vložku. Myslím, že na ten pohled jen tak nezapomene. :D
    P.S.: Tampony nepoužívám, protože tak v 75% případů mě po hodině začíná bolet podbříšek. I proto se obávám, že menstruační kalíšek nic nevyřeší a uvažuji o látkových vložkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele já kalíšek snáším líp, než tampony. Ale ja pravda, že extra problém jsem s nima nikdy neměla-jen jsem musela používat ty maličké, max normal, ty velké nikdy-to se mi fakt dělalo zle. Ale pak jsem zkusila kalíšek a fajn... No a když jsem po nějaké době znova zkusila tampon, tak mi přišel hrozně nepohodlný. Nevím, jestli jsem to dřív brala jako nutné zlo, nebo jsem nějak zcitlivěla, ale tampon už prostě mít nemůžu.

      Vymazat
  2. Já jsem úplně "mrtvá" už nějakou dobu z tzv. Volné menstruace aneb bezvložkové metody. Souvisí to se svaly a zadržování krve uvnitř sebe. Celej den prý nic neprotéká a když je toho už dost, tak si holka skákne na wc a tam ty svaly povolí.
    Znám několik zastánkyň této metody a hlásají, jak je to přirozené bez vložek/tamponů apod. ale mně to přijde fakt hrozné. Když si představím, jak moc bych se musela na to soustředit a u toho mi bylo fakt blbě, tak radši zvolím starou osvědčenou metodu. Však už "odpradávna" to ženy řešily nějakými kusy látky apod. Tak nevím, co je na tom nakonec přirozené (když se někdo nepřirozeně "vycvičí" ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě mě napadá, že moje máma je úplně proti tamponům (asi se fakt bála PMS, nehygieny apod.). A poslední rok se učím obecně říkat lidem, že mi je blbě (nejen kvůli menstruaci) a nebát se tohohle společenského "poklesku". On to taky chápe, ale ruku na srdce, kvůli tomu jak je to bolestivé (a ano vím, že někteří to mají jako procházku růžovým sadem), bych např. první 3-4 dni sex neměla...ale pak to není problém. :)

      Vymazat
    2. Vždycky když o tomhle čtu, tak si představím, jak bych kýchla nebo dostala záchvat smíchu, povolila u toho svaly a všechno by bylo venku... Fakt vtipně děsivá představa :D každopádně tuhle metodu asi zkoušet nebudu, kalíšek je největší exotika, ke které jsem v tomhle ohledu byla ochotná zajít.

      Vymazat
    3. Přesně, to si taky říkám, jestli se jim to stává :-D ... Ale tak jako zas chápu, když jim to vyhovuje. Myslím, že je super, že si každá můžeme vybrat. Ikdyž občas co čtu od uživatelek kalíšku-jak ho nikdy nedezinfikují a nevyvářejí, jen opláchnou vodou, tak jen čekám, kdy se začnou kalíšky demonizovat kvůli tomu, že nějaká husa nedodržuje zásady hygieny a vykoleduje si tím problémy.

      Vymazat

Děkuji za komentář, V. ♥