pátek 11. března 2016

(V)hodné tělo


Po tom, co jsem s nadšením přečetla Monology vagíny, jsem neměla pochybnosti o téhle malé červené knížce od stejné autorky. Nakonec čekala v šuplíku dost dlouho, vlastně až do chvíle, kdy jsem přečetla všechno co se dalo a protože jsem nemocná a už nevím, co v posteli dělat, přišel dnes čas i na (V)hodné tělo. Během dneška jsem tuhle knížku přečetla, vlastně, kdybych měla být přesná, tak během půlhodiny hodiny.




Tentokrát není hlavní hrdinkou vagína, ale břicho a knížka je plná výpovědí a rozhovorů žen, které se svým tělem různými způsoby válčí a hledají k němu cestu. Je to zase feministické, vtipné, ale trošku nechápu, co tím autorka chtěla říct. Myslím, že jsem od toho čekala něco úplně jiného, nejspíš hlavně jiný úhel pohledu. Eve si neustále ztěžuje a kňučí, jak nenávidí své břicho a vyslýchá ženy, které taky nenávidí svá břicha, své zadky, skrývají je při sexu, nejí a dělají sklapovačky. Čekala jsem jinou atmosféru, ze které vyplyne něco poučného a dobrý pocit, ale to se u mě nějak nekonalo.

Vagina monology jsou lepší, jsou ženštější, spokojenější a pořád krutě upřímné, tahle knížka je "nesebevědomá". Jsem z ní trochu na rozpacích a dlouho jsem přemýšlela, jestli je dobrá nebo není. Nakonec bych řekla, že je dobrá na to, že stála asi padesát korun a strávila jsem u ní půlhodiny času. Je to oddychovka, nic náročného na čtení, člověk u toho nemusí přemýšlet a občas se i pobaví, ale čekala jsem něco víc.






1 komentář:

Děkuji za komentář, V. ♥