pátek 28. listopadu 2014

Závislost na hormonech

Někde jsem četla že hormonální antikoncepce vás opravdu chrání před otěhotněním, protože vás chrání před sexem. Je to trošku nadsazené, ale v podstatě pravdivé, protože právě při užívání antikoncepce si většina žen ztěžuje na opravdu mizernou (nebo žádnou) chuť na sex. Také první, na co se vás u doktora zeptají, pokud přijdete s tím, že se cítíte téměř frigidní, je otázka, jestli berete hormonální antikoncepci. Proč? Výzkumy ukázaly, že už po půl roce užívání se zvýší v našem těle bílkovinový globulin a ten pak na sebe naváže testosteron. A co způsobí nedostatek testosteronu, který je zodpovědný za naše vzrušení? Snížení vzrušivosti.
Nevím jaký je sex bez hormonální antikoncepce...

Svojí první antikoncepci jsem začala brát v patnácti letech, ještě před prvním sexem. Je to smutné, ale vlastně nevím, jaké to je mít sex bez pilulek, protože ji beru téměř nepřetržitě. Když jsem před prvním sexem došla na doporučení mámy k jejímu lékaři, nikdo se mě na nic neptal,a kromě měření tlaku jsem neměla žádné jiné vyšetření, prostě jsem dostala recept a začala brát.

Po pěti letech braní jsem začala mít pocit, že mě nic nedokáže vzrušit, přestala jsem chtít sex a odsunul se někam na vedlejší kolej. Tohle že jsem já? Můj partner, který celou dobu tvrdil, že jsem nymfomanka najednou poznal změnu. Sex, ke kterému jsem se potom donutila nebyl tím pravým, co jsem chtěla, navíc se přidaly časté bolesti hlavy a náladovost. Sice jsem tvrdila, že za to určitě nemůže antikoncepce, ale nechtěla jsem se s tím smířit a vysadila jsem.
Okamžitě jsem ale zjistila, že ty malé prášečky mi neskutečně chybí. Nejen psychicky, kdy jsem začala panikařit z otěhotnění, pokud budu používat jinou ochranu, ale především fyzicky. Začaly mi padat vlasy, začaly se víc mastit a udělaly se mi pupínky nejen na obličeji, ale i v dekoltu a na zádech. To bylo první, co se po vysazení (asi 14dní) objevilo. Bylo mi zase 15. Sama sebe jsem přesvědčovala, že to rozhodně není důvod k tomu se k antikoncepci vracet a četla si články o tom, jaké je to svinstvo. Pak se mi zmenšila prsa. Ne že by mi byla velká podprsenka, ale vypadaly tvarově jinak. Jako kdyby je někdo vzal a jako balonky vyfoukl. Cítila jsem se po té ženské stránce naprosto zle. Pupínky, mastící se vlasy, vyfouklá prsa. Chuť na sex? Přišla! Opravdu jsem začala po sexu zase toužit, ale díky tomu, že jsem používala Pharmatex krém, jsem si sex nemohla užít. Krém divně smrděl po levanduli, náš sex byl upatlaný a několikrát jsem prostě v tom divokém rozjezdu "zapomněla" (nechtěla jsem) ho použít. A pak přicházely pocity, že jsem určitě těhotná.¨

Pohodlnost nade vše
Zlomem byla první menstruace od vysazení, protože to bylo opravdu šílené a nevím jestli to tady vůbec popisovat, trvala 14 dní a měla jsem hrozné bolesti. A najednou přišly otázky, jestli tohle chci ještě někdy podstoupit. Nechci... Jednoduše nechci každý měsíc krvácet tak, že mám pocit, že mě v polovině odvezou na chudokrevnost. A tak jsem zase začala brát, sice jinou značku, ale začala.
Opět jsem si zvykla na jednu věc- na pohodlnost. Nemusíte nic před sexem nasazovat, ničím se mazat a hlavně menstruaci mám jednou za 3 měsíce 3 dny a jsem nejspokojenější. 
Od toho, co jsem začala brát Bonadeu jsou to asi dva roky a opět mám stejné pocity jako tenkrát a opět to přisuzuji antikoncepci. 

"Kdy by ti začal chybět sex, kdyby to bylo jenom na tobě?" zeptal se mě včera a já se zamyslela. Opravdu poslední dobou sex nijak nechci.
Když už je tak je to všechno super úžasné, vzrušující, ale sama od sebe nezačnu. Proč? Nechce se mi. A to je ono. Možná zase zkusím vysadit, ale už teď se děsím... (a už teď vím, že se to bude opakovat jako minule).



14 komentářů:

  1. Vysaď a vydrž! Bolestivá menstruace se dá mírnit i jinak, než jen antikoncepcí. Přečti si knihu Doba jedová 4 - hormony.. Osobně bych ji dala přečíst všem holkám, pak bych se jich zeptala, jestli i přes to všechno, co se teď dozvěděly, to do sebe chtěj stejně cpát..
    Držim ti palce, ať ten "absťák" neni tak strašnej :)

    OdpovědětVymazat
  2. Po přečtení článku se mi zase vše vrátilo a zavzpomínala jsem si. Brala jsem antikoncepci od 16 let. Jelikož mi nikdy nevyhovovala, tak jsem zkusila několikrát vystřídat prášky. Brala jsem i antikoncepci, jako náplast. po ní jsem nabrala 15 kg. Když jsem brala prášky, tak jsem měla krásná pevná prsa a na začátku menstruace mi nic nebylo. Ale sex?... neměla jsem na něj chutˇ . A to jako vůbec. Když jsem se o tom zmínila mému ex, tak kroutil hlavou a říkal, že jsem divná. Když jsem ve svých 20 letech byla sama, řekla jsem si, že je načase prášky vysadit. Přišla bolestivá menstruace, prsa jsou...no hnus.. ale, ALE! Chuť na sex... Se svým přítelem mám momentálně tolik sexu, jako nikdy :-D Myslím na to a chci to. (Přítel je samozřejmě nadšen :-D ) No a jak se chráníme? Je prostě sex s kondomem. Přítel sice nadšen nebyl, ale jelikož je... rychleji v sexu hotový, tak mu to finiš trochu oddálí. Tak je i sám rád, že je používáme. Prý že nikdy netušil, že tak dlouho může vydržet :-D . Tak můžu říct, že přestala brát prášky byla rozumná věc!

    OdpovědětVymazat
  3. Mám to stejně až na to, že teprve HA budu vysazovat bo jsem po rozchodu.. ale chut na sex mam teda stejnou.. spíš se desim bolestivé menstruace a pupínku no :/ snad mi aspon zmizne trochu celulitida :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nikdy jsem na antikoncepci nevsadila a pokaždé jsem se přinutila použít starý dobrý kondom, ale chuť na sex mám někde v polovině. Někdy ano a jindy zas vůbec. Antikoncepci to přisuzovat nemůžu. ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Také jsem nezažila sex bez prášků, ale při chuti rozhodně jsem, tudíž si neumím představit, že po vysazení prášků, bych ji měla mít ještě větší :D

    OdpovědětVymazat
  6. Brala jsem antikoncepci 10 let (Triquilar, Marvelon) a nikdy jsem nepozorovala, že by něco bylo špatně. Na sex jsem chuť měla, prostě normálka. Pak jsem jí vysadila, protože jsem chtěla otěhotnět. Hned první měsíc se to zadařilo, takže si vážně nemůžu stěžovat....

    OdpovědětVymazat
  7. Zítra mi bude 25 a antikoncepci beru nepřetržitě od 19 - tu stejnou (Lunafem), přemýšlela jsem o vysazení, ale jsem závislá na stejných pocitech, jako popisuješ a ráda mám kontrolu nad svou menstruací. Ze začátku se mi menstruace zkrátila na 3 dny, za ty roky si tělo zvyklo a menstruuju opět 6 dní. Dobu jedovou jsem četla a má reakce opravdu nebyla okamžité vysazení, prostě má svoje pro a proti a problém bych viděla v tom vylučování velkého množství do oběhu přírody. Antikoncepci vysadím jen pokud budu opravdu připravená na mateřství. A pokud mám pocit, že za vše může antikoncepce - v mém případě to bývá tím, že ji neberu přesně ve stejný čas, ale plus minus par hodin.

    OdpovědětVymazat
  8. Já začala brát v 19 a po 4 letech vysadila. Tzn. už skoro 3 roky neberu. Taky sem se bála, co to se mnou dělá, ale naštěstí to proběhlo více méně v pohodě. Před braním HA jsem mívala během menses dost bolesti, že jsem i zvracela a musela celý den ležet v posteli... naštěstí se mi to po vysazení nevrátilo.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem vysadila,asi před 5ti měsíci... Ze začátku jsem taky pořád měla histerák, že jsem těhotná, aleto asi tak po 3 měsících přešlo ( ty první 3 měsícem, jsem byla schopná si jít udělat těhotenský test, třeba každý den.) Uznávám, zhoršila se mi pleť a i vlasy, ale už se to zase dává do pořádku.. Koupila jsem si ještě stimulen a je mi docela fajn...

    OdpovědětVymazat
  10. Já vysadila asi před měsícem a půl a přítel si nemůže zvyknout na to, jak jsem najednou při chuti :-D Menstruaci mam silnější ale ne moc dlouho.. teda.. měla jsem zatim jednu, bolesti jsou taky asi intenzivnější, ale ta chuť na sex! To si neuvěřitelně užívám. Jinak vlasy si ze mě dělaj prdel furt, takže těžko říct, jestli se něco změnilo. :-D A hlavně ti hormonální antikoncepce ovlivňuje výběr partnera, jinak ti voní a tak tě po vysazení prášků vůbec nemusí přitahovat (pokud sis ho vybrala v době, kdys' ji brala a naopak)..učili nas to na přednášce lidský sexuality, že to prokázaly poslední výzkumy.. já radši nasadim kondom, než se cpát sračkama a trápit přítele (a i sebe) tim, že mě musí přemlouvat k sexu.

    OdpovědětVymazat
  11. Antikoncepci (Lunafem) beru od 15 takže teď už skoro 7 let, ale nevysadila bych. Ano, občas se stávalo (s mým ex) že jsem neměla chuť na sex, ale nemyslím si že je to vina jen té antikoncepce. Mám ráda tu kontrolu a nedokážu si představit že bych pokaždé musela použít kondom nebo něco jiného.
    A největší strach mám z toho že vysadím, a zhorší se mi vlasy i pleť. Takže, dokud nebuud plánovat rodinu, hodlám antikoncepci brát dál.

    OdpovědětVymazat
  12. A co ty nízko hormonální typu YAZ apod, BONADEA má pořád ještě docela dost hormonů.

    OdpovědětVymazat
  13. S antikoncepci mám špatnou zkušenost.Mám vysoké migreny takže to mi zpusobilo všechny nežadouci učinky. Nevim co mam už délat

    OdpovědětVymazat
  14. Za sebe můžu říct, že bez antikoncepce mám obrovskou chuť na sex. S HA jsem vydržela bez sexu i měsíc(e), ale teď můj přítel je docela zaskočený jak moc to po něm vyžaduji. Když jsme spolu, mohla bych i celý den, ale 3krát je minimum, protože ta touha je neskutečná. Nejhorší je používání kondomu. Spotřeba je velká a při nasazování člověk trošku vychladne.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, V. ♥