čtvrtek 27. února 2014

Vlhká místa jinak

Jak už jsem se zmínila TADY, knížku o vlhkých místech, která vyšla před pěti lety, jsem přečetla už dávno. Když se pak objevily první zmínky o zfilmování tohohle "díla" byla jsem zvědavá hlavně na to, kdo ztvární Helen. No a nakonec mě díky Helen přešla i ta malá chuť jít na snímek do kina.


Včera když jsem tak ležela v posteli a přemýšlela, co si pustit, nějak se mi v hlavně vybavily právě Vlhká místa a tak jsem se dívala. A tak jsem si říkala, co to má být.
Vlhká místa jsou filmem bezesporu stejně skandálním jako je knižní předloha. Pokud jste četli knížku, nic vás nepřekvapí i když zfilmované určité nechutnosti vypadají ještě nechutněji než jak tomu bylo při čtení. Vidět můžete "kamarádskou" výměnu tamponů nasáklých krví, otírání se o prkýnka veřejných wc, zpomalené výstřiky kuchařů na pizzu. Hlavní herečka Carla Juriová mi vážně tak nějak nesedla, ale o to víc jsem si oblíbila její roztomilou kamarádku.
Celý film je tak nějak bez děje, bohužel ani příliš vtipu jsem nezaznamenala. Ano, je opravdu šokující a právě to vás možná udrží, jinak nic moc. Ale myslím, že o to tady šlo. Film je celá knížka, není to nic co by jen tak vzdáleně kolem prošlo. Takže hlavní zápletka s pořezaným análem a krásným ošetřovatelem zůstává. Zůstává taky to, že je to dílo pro silnější povahy a nelituji toho, že jsem do kina nešla, byl by to totiž přesně ten případ, kdy by mi peněz za lístek bylo vážně líto. Navíc nevím jestli bych při olizování kalhotek a za neustálého řešení obřích hemeroidů, byla vůbec schopná sníst popcorn.


Nejvíc mě pobavil popis filmu někde na netu jako "film o ženské sexualitě a intimitě", proboha ne. Tohle není ženská sexualita. Nebo vy snad objíždíte prkýnko na veřejných záchodech a s oblibou z něj tak stíráte chlupy a kdejaké zaschlé skvrny svým rozkrokem? Upřímně lituju mužů, kteří šli na tenhle film. Zvlášť pokud se domnívají, že tohle je ženská intimita.
Abych nebyla jen kritická, vlastně se mi docela líbí vzpomínky na dětství, které film provází a i taková ta vážnější a depresivní "zápletka", která mohla být ale pojatá úplně jinak. Takže v závěru? Moc nadšená nejsem, nevím jestli film, který se původně tváří jako ostrá komedie, nebyl nakonec nudný a i přes to, že jsem zkusila spoustu věcí a máloco mi připadá nechutné, jsem si nebyla jistá jestli to chci vlastně vidět. A tak nechutnosti utlačily děj a všechno to bylo takové...o ničem.

8 komentářů:

  1. myslim,že zůstanu u knížky..

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se ten film vůbec nelíbil.Dívali jsme se na něj s přítelem a když masturbovala s tou kopou zeleniny ve vaně zeptal se mě ''to děláš taky jo?''. Co si potom o nás mají ti chlapi myslet :D

    OdpovědětVymazat
  3. já jsem od autorky co to napsala četla Modlitby klína a to se mi teda líbilo, mělo to fajn zápletku, celkem dobrá knížka :)

    OdpovědětVymazat
  4. mě se u poslední scény kdy si rotzrhla vřed na zadku udělalo opravdu nevolno. jediné co se mi líbílo, byla němčina :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, kde si ho stahla prosim te? Nemuzu ho nikde najit.. Pripadne nevis kde stahnout knihu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://webshare.cz/#/file/6ly2zq2Wu5/vlhka-mista-feuchtgebiete-2013-cz-titulky-komedie-avi
      knihu nevím ;)

      Vymazat
  6. Dovolím se též zapojit :D
    Byli jsme na filmu s bandou a odcházeli jsme docela dost nadšení, protože film podobného ražení jsme ještě neviděli a docela hodně nás Vlhká místa na plátně zaujala. Sedl nám styl "humoru", který je nám (myslete si, co chcete) blízký.
    Helen byla božská, Carla je hrozně zajímavá slečna :) Stejně tako ostatní herci, myslím, že byli skvěle vybráni :)
    Viděla jsem tedy první film a až před pár dny jsem se dostala ke knize... Je fakt, že mě mrzelo, jak některé věci z filmu vypustili nebo pozměnili, ale tak už to bohu(dík/žel?) u filmových adaptací bývá. Ale ani film ani knihu bych nezatracovala :)
    Musím na filmu ocenit božský soundtrack a naprosto našlapanou kameru, způsob té perspektivy, akce a tak, užívala jsem si každý záběr :D (ikdyž si uvědomuju, že říct tohle zrovna o záběrech filmu Vlká místa, je dost odvážné a zvrhlé) :D

    Pro potenciální zájemce o zhlédnutí - dejte tomu určitě šanci ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se nám to líbilo.. Když jsme se dívali poprvé malém jsem se pozvracela. Byla jsem v šoku ale s každým dalším shlédnutím se mi film líbi víc a víc. Stačí se nad tím zamyslet a brát to s nadhledem.. A navíc miluji jak se Helen obléká a celkově její vzhled :)

      Vymazat

Děkuji za komentář, V. ♥